Foran

O výhodách elektrického pohonu vjezdových bran a garážových vrat



Když jsem bydlel v rodinném domě, měl jsem tu k dispozici i garáž. Ta byla postavena na zahradním pozemku, přibližně deset metrů od příjezdové komunikace. Vjezd na zahradu byl zároveň zabezpečen branou se dvěma křídly, která se otevírala směrem ke garáži. Jestliže bylo zapotřebí vyjet s autem z garáže, obnášelo to otevření křídlové brány a garážových vrat ručně. Za příjemného teplého letního dne to nebyl žádný problém, vrata v garáži i brána se otevíraly poměrně snadno a nezabralo to mnoho času.

auto před garáží

Jenže příjemné letní počasí netrvá věčně a přichází i poměrně nepříjemné povětrnostní vlivy.

Otevírání vrat a brány za deště. Představte si, že přijíždíte s autem k vašemu domu a potřebujete otevřít křídlovou bránu a pak také křídlová garážová vrata. Venku silně prší a vy nemáte u sebe deštník ani pláštěnku. Než bránu a vrata v garáži otevřete, důkladně promoknete, což může mít i neblahý zdravotní dopad. Jestliže by však byly brána i garážová vrata opatřené elektrickými pohony Hörmann, nemuseli byste z auta kvůli otevření brány i vrat vůbec vystupovat a mohli byste zajet s autem až přímo do garáže.

dům s garáží

Těžký sníh. Jisté nepříjemnosti mohou nastat i s odklízením těžkého sněhu. Když ho napadne třeba deset centimetrů, aby bylo možné otevřít křídlovou bránu i garážová křídlová vrata, bude nutné jej odklidit u brány i před garáží. Kdybyste ale měli k dispozici samonosnou posuvnou bránu a například výklopná garážová vrata, co se neotevírají ven, ale dovnitř, odklízet sníh v takovém rozsahu by nebylo zapotřebí.

Bouřka. Automatické otevírání vrat i brány lze ocenit i v situaci, kdy venku zuří nebezpečná bouřka. V takové situaci je rozumné zůstat v autě a přečkat bouřku buď uvnitř vozu (nesmí ale jít o kabriolet s plátěnou střechou), anebo využít automatické otevírání brány i vrat a zajet s autem až přímo do garáže.

O výhodách elektrického pohonu vjezdových bran a garážových vrat



Když jsem bydlel v rodinném domě, měl jsem tu k dispozici i garáž. Ta byla postavena na zahradním pozemku, přibližně deset metrů od příjezdové komunikace. Vjezd na zahradu byl zároveň zabezpečen branou se dvěma křídly, která se otevírala směrem ke garáži. Jestliže bylo zapotřebí vyjet s autem z garáže, obnášelo to otevření křídlové brány a garážových vrat ručně. Za příjemného teplého letního dne to nebyl žádný problém, vrata v garáži i brána se otevíraly poměrně snadno a nezabralo to mnoho času.

auto před garáží

Jenže příjemné letní počasí netrvá věčně a přichází i poměrně nepříjemné povětrnostní vlivy.

Otevírání vrat a brány za deště. Představte si, že přijíždíte s autem k vašemu domu a potřebujete otevřít křídlovou bránu a pak také křídlová garážová vrata. Venku silně prší a vy nemáte u sebe deštník ani pláštěnku. Než bránu a vrata v garáži otevřete, důkladně promoknete, což může mít i neblahý zdravotní dopad. Jestliže by však byly brána i garážová vrata opatřené elektrickými pohony Hörmann, nemuseli byste z auta kvůli otevření brány i vrat vůbec vystupovat a mohli byste zajet s autem až přímo do garáže.

dům s garáží

Těžký sníh. Jisté nepříjemnosti mohou nastat i s odklízením těžkého sněhu. Když ho napadne třeba deset centimetrů, aby bylo možné otevřít křídlovou bránu i garážová křídlová vrata, bude nutné jej odklidit u brány i před garáží. Kdybyste ale měli k dispozici samonosnou posuvnou bránu a například výklopná garážová vrata, co se neotevírají ven, ale dovnitř, odklízet sníh v takovém rozsahu by nebylo zapotřebí.

Bouřka. Automatické otevírání vrat i brány lze ocenit i v situaci, kdy venku zuří nebezpečná bouřka. V takové situaci je rozumné zůstat v autě a přečkat bouřku buď uvnitř vozu (nesmí ale jít o kabriolet s plátěnou střechou), anebo využít automatické otevírání brány i vrat a zajet s autem až přímo do garáže.