Foran

Tajemství oborů 

Pečlivě si přečtěte několik následujících slov. Konzultant, kodér, grafik. Jsou to obory, které mají jednu společnou věc a vy se pokuste odhalit co to je. Konkrétně, u čeho se tito lidé sejdou. Ale ano, nakonec asi u piva, ale my se ptáme, jaký je jejich obor. Pokud nevíte, vůbec nic si z toho nedělejte. A přitom s tím přicházíte do styku velmi často. Ještě nic? Nuže, dáme další tři obory.

Marketingový specialista, UX designer a programátor: Ještě stále nevíte a nic vás nenapadá? Takže vám to prozradím, ti všichni se živí stavbou webu a klidně mohou být třeba z tvorby webu Ostrava.

Jestli se nyní pokládáte za hlupáka, tak to nedělejte. Tohle neuhodne skoro nikdo, kdo netuší, jak web vzniká a jak posléze pracuje. Samozřejmě, že to není jen těch šest lidí, jsou zde i další, třeba SEO specialista, který celou stavbu hlídá, aby byla optimalizovaná pro SEO vyhledávání. Bez něj by web vůbec nešel vidět a celá práce by tak byla k ničemu.

obory pro web

Další pak může být copywriter, to je člobrdík, který na web dodává články, fotky a něco podobného. Přímo do webu však většinou nezasahuje, protože k tomu nemá přístupová práva a stejně by tomu asi moc nerozuměl.

připojení k síti

Na světě totiž panuje taková smyšlenka, že web postaví jeden člověk za dopoledne, a ještě při tom stihne oběd a kafíčko. Mohu vás ujistit, že je to pořádný nesmysl. Tedy, ne že by to nešlo, to netvrdím, pokud někomu stačí jen obyčejná jednostránková prezentace, tak samozřejmě to jedinec zvládne. Asi ne za dopoledne, ale zvládne. Já mám však na mysli weby velkých společností, velkých prodejců a těch, co nabízí spousty služeb. Ti potřebují web se vším všudy včetně ochrany proti virům a dalším „drobnostem“. Takže i tito lidé „ochranáři“ mají do webu co mluvit již při jeho psaní a pak při jeho běhu samozřejmě také.

Takže jste se alespoň trošku podívali pod pokličku lidem, kteří ve své „kuchyni“ postaví to, na co se vždycky na internetu díváte.